Followers

Friday, September 11

Aku ~ aku.... Kau ~ kau....!



Before aku mula.., ini entry aku yang ke 99!! sapos to be 09-09-09 entry ke 99..mesti besh... tapi aku da telepas tarikh itu.. biarkan ia berlalu.. noting special pun..

Aku ~ I .. saya... Kau ~ you... awak

Aku adalah aku.. kau adalah kau.. eh eh.. sudah la ina! apa yang ko merepek ni jebon!! Okeh! aku bukan lah nk bagi meaning di sebalik aku dan kau itu..

Ini kisah aku dan kau...

Kami dulu berkawan agak rapat la.. Tak de la rapat sangat.. tapi boleh la.. (apa kau cakap nie??!) Tapi kini kami seperti menjadi musuh ketat no 1 di antara satu sama lain.. Bila difikir2kan balik.., aku rasa bodoh betul aku ni.. Sebabkan jantan kami boleh gaduh sesama sendiri.. Dulu.., bukan main kutuk lagi orang gaduh sesama sendiri.,.. Now.., aku sendiri sedar dan rasa akan kebodohan diri sendiri.. Bagi aku jantan semua sama!! FYI... : yang buaya darat je la!!

Bukan aku tidak pernah cuba untuk melupakan kisah itu.. Aku hanya membiarkan masa yang menjadi penentu segala.. Biarkan masa membuatkan aku lupa.. Aku melalaikan diri dengan menyeronokan.. dua ronok... 3 4 5 6 7 8 9 ...... ronok dengan kehidupan dan kerjaya aku sekarang... Serba sedikit aku semakin lupa akan nightmare itu... Aku semakin happy.. sampai ada yang tegur..

"Ina.. kau da berisi eh sekarang... Ada orang jaga ke?"

"Berisi ke? kurus je aku tengok... mana ada orang jaga la.. aku jaga diri sendiri la.. aku da besar pun!"

"berisi la sikit dari dulu.. masa nightmare kau tue.., kan ko da macam tengkorak hidup!"

"bodoh kau!"

"haha.. betul kan?" (aku rasa cam nk sepak je dia nie)

Sejak bulan puasa ni.., aku sentiasa terkenang2 kisah itu.. tapi.., aku tekenang sambil tesenyum.. Even kisah itu pahit untuk ditelan.. aku tak tahu kenapa aku tesenyum.. Mungkin sebab kata2 mama aku.. "Tak elok simpan dendam.. tak elok ada benci dalam hati,.. benda da berlalu pun.. kamaafan lebih baik.. hati lagi tenang.. percayalah apa yang ma cakap nie.."

"ye ma... sekarang baru angah percaya..! tanx ma!!" (raya nanti aku cakap la kat ma aku)

Sekarang nia aku just nak cakap... aku adalah aku.. n kau adalah kau.. jaga tepi kain sendiri.. jangan sebuk hal aku.. sebab tepi kain kau da koyak.. kau sebukkn tepi kain aku yang hanya kotor....

Oh ya.. sebelum aku terlupa.. kepada sesiapa yg tagged aku.., yang kasi award tue.. esok aku amek eh.. weekend tak de story nak update kot.. hiikkhikkk


Sekian... Harap maklum....


***the end***

Kalau suka boleh LIKE....

5 orang nak bebel jugak:

~amy liana8886~ said...

ooo..besela tu..sb tu ada org kate..kadang2 org yg kte syg giler tu akan jd org yg kite paling benci..i pun penah gak..

jai@jezz said...

aku adalah aku... kau adalah kau... kalau kain kau koyak kau pegi jahit la... kalau kain aku koyak aku beli kain yg baru... hehehehhe...

triple x malaya said...

upz..terase plak gua..yang pasti tak semua lelaki ply yong..masih ade lagi yang setia yang 1..

fhad said...

wahhhhh ape ni gado? bulan pose ni x elok taw.. auww... eh pesal cam nyah plak.. hahah.. btol la kate mama kamu tu.. x elok dendam2 ni.. if kite dendam lagi tu lah kite igt pada perkara tu.. maafkan je org camtu.. pastu ina wat hal sendri.. x soh layan2 lagi.. ok beb? cheers up... heheh

ina said...

amy: normal feelings kan? hehe semua tue m'ajar kite erti sebenar kehidupan... ;)

jezz: haha.. kain aku kotor je.. ;P

triple x malaya: yg setia pd yg satu tue maybe 1 dalm sejuta kan an?? tetibe terase nie knape?! ahakkksss ;P

fhad: da lme da jdi stori nie.. last year.. orite beb.. tanx ya.. ;)