Followers

Sunday, September 6

~berbual bual bersama keluarga~

Yesterday.. means.., semalam! Okay2.. bukan nak cerita pasal makna yesterday! Cerita nya bermula... Pada suatu hari.. cehh!! bongok la ko ina!! haha

Disebabkan bulan puasa.., so.., kami sekeluarga berbual2 petang sambil menonton televisyen.. Aku tak ingat pulak cerita apa kat tibi semalam.. Sedang leka tengok tibi.., abah aku membuka satu topic yang sangat panas dan seronok untuk aku join membuli adik aku!!

Abah: haaa... tak lama lagi nak dapat adik sorang lagi...

adik: mane boleh! abah tipu!!

aku: haa?! okay la tue.. besh!! ada gak baby... dari budak tue baby besar.. sebuk je..!!

adik: kalau ada adik.., aku ambil adik tue aku buang dalam tong sampah!!

aku + along + ijah + fahana + ma = ketawa beramai-ramai...

Abah: nanti da ada adik.., boy tak buleh la nak manje2 lagi ngan abah n mama.. tak boleh lagi nk gurau2 ngan ma n abah lgi dah.. haaa.. mama n abah msti sebuk ngan adik baru!!

aku + others siblings : haa.. betol! padan muka ko luqman!!

adik: tak de!! aku tak nak adik! sebuk je! nanti kacau aku je.. sebukkk..

aku: kenape ko tak nak adik pulak??

adik: aku tak suka.. die sebuk je!

aku: baby ko suka?

adik: suka! tapi aku tak suka adik!!

aku tepikir2.. ape beza adik ngan baby?! kami semua gelak ketawa dengan eppy nye...



nie la luqman yg gedix!!


FYI:-
~ adik aku yang bongsu lelaki.. abah aku pngil die boy..
~ aku n others pngey die luqman a.k.a. adik...


***the end***


Kalau suka boleh LIKE....

5 orang nak bebel jugak:

jai@jezz said...

hahahaha... confirm adik kamu jelez punya ah. ada adik baru mana leh dia kene manja-manja lagi dah. :)

Wanita Itu said...

wah oke la tu dapat adek....

hahahaha...

triple x malaya said...

beza dia perkataatn la..baby tu B.I adik tu bahase melayu..tu la beza nye huhuhu...selamat dapat adik baru..n salam ramadhan dari daku..

ina said...

jezz:
die mmg jeles sesgt! die marah bile kteowg satu famili pngey die abang luqman!!

wanita:
mmg okeh.. tpi.., its juz kidding jew.. ;)

triple x malaya:
haha... ;P
tiada adik la dlm famili aku..
abah aku sesaje je bikin panas...
salam ramadhan utk ko jugak.. ;)

~amy liana8886~ said...

mesti jelez punya pasal la nie..ksian dia duk sakat dia je..tp muka lebih kurang je dgn ina..