Followers

Tuesday, September 29

tulun!! tulun!! tulun!!

bukan berat aku!!

Disebabkan kebusanan tahap gaban.., aku masuk ke bilik mencari-cari alat penimbang.. Bila sudah ketemu sama itu alat.., aku pun tanpa segan silunya memijakkan kakiku yang cumel ini dengan liuk lentuk gemalainya ke atas alat itu.. Dengan lafaz bismillah dan dimulakan dengan langkah kanan beserta niat di hati 'harap-harap berat aku naik kali ini...' Jarum alat penimbang itu pun begerak dengan pantasnya dan menghitung jisim badan aku.. 'jisim ke??'

Setelah mengetahui berat aku itu.., aku pun turun dari alat penimbang itu dengan perasaan yang bercampur baur.. Aku tertanya-tanya.. serta kecewa yang teramat sangat.. Selepas turun dari alat penimbang itu.., aku cuba membelek-belek alat itu.. 'mana la tahu kot2 rosak ke..' Aku ketuk dan pijak2 alat itu sebagai tanda protes!! 'bodoh betul penimbang ni!'

Korang nak tahu berapa berat aku?! Dari dulu sampai la ke hari ini.., berat aku tak naik2.. bila naik.., dia pasti akan turun semula ke berat yang sama... before puasa hari tue.., naik la jugak 1 kg.. pas tue lepas raya nie.., boleh plak turun balik... damn laa!!

FYI: -
* berat aku 40 kg dari umur aku 18 tahun hingga kini..
* aku nie kuat makan.., tapi... kenapa berat 40 kg tak naik2?! (korang tahu tak kenapa?!)

Korang rasa tak penimbang tue bongok dan ia telah menipu aku?! Even penimbang itu sudah banyak kali bertukar ganti sekalipun.. Damn laaa!! tekanan btoiiiiii!! haiiishh~!!



***the end***

Kalau suka boleh LIKE....

10 orang nak bebel jugak:

Anonymous said...

sedar la da gemok

ina said...

haiishh! 40kg gemuk kew?!

zalykha mohd said...

ina..
ok lah 40 kg..
maintain aje..
kang trlajak mcm i nie kang..
pengsan nk turunkn balik..
nagis2 pun x mau gak turun
waaaaaaaaaa :(

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

die tak bace berita tue kot...
itu trus kate gemok...
hehehehe...
miss ina...
ade yang gemok nak kurus...
yang kurus nak gemok...
kite usaha je...
& bersyukur...
amin...

shazruls said...

ok ler tur..mkn banyak mana pun tak naik2 berat turr...tapi awas suatu ari nnti perkara turr akan berubah..mungkin diusia 25 nanti...(macam ahli nujum ler plak)

~amy liana8886~ said...

bestnyer kurus tu ina..amy punya 54..huhu..xnk gemuk..huhu..

ina said...

z:
40 kg ngan tgi 157cm...
tak stabil la z..
tiup angin leh jatuh.. huhukkk ;P

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫:-
hehe..
ye taw! tp kurus sgt pn tak bgos gak kan?
amin.. hope leh naek sket

shazrul:
hakkhakk..
hope bleh la naek..
tak sbar nk tgu 25taon plak!! ;P

amy:
ape kate kite tuka.. maw?! huhu

miji said...

40 kg jer? ni angin tiup dah melayang ni... bahaya2 hahahaha

triple x malaya said...

kurus nye...apsal x makan banyak2...kasi up sikit ar..

lu pun fun liverpool ke..?caya la..

MAI @ WAWA said...

jeles tu...
takpe2 janji maintain cute..
;)