Followers

Saturday, October 17

Malaysia terlalu baik ke?!





1st of all, aku bukan nak menambahkan kehangatan yang telah sedia tercipta.. Aku hanya sekadar seorang blogger yang ingin menyuarakan pendapat aku sebagai warga muda mudi di Malaysia.. (ayat skema dowh)

Mungkin ramai yang terasa kehangatan setelah negara kita (Malaysia) sendiri dihina + dicaci + dicerca oleh rakyat seberang which means negara jiran kita sendiri (paham2 sendiri la).. Aku tegerak hati nak menyuarakan suara hati aku di blog terchinta ini setelah aku membaca entry di blog fhad.. Aku tak ada masa nak view dorang punya blog (view la blog fhad)... Kenapa?! Adakah aku tidak punya perasaan ingin tahu?! Adakah aku tidak punya perasaan ingin mempertahankan negara aku sendiri?!

Owh... Melawan bukan cara hidup aku..! Kenapa?! Aku tidak mahu menambahkan kesakitan hati setelah membaca entry2 di blog dorang.. Pasti ada hikmah disebalik apa yang terjadi.. Aku sebagai salah seorang dari berjuta2 rakyat Malaysia.., tidak mahu melatah dengan tohmahan mahupun cacian mereka.. Tak hidup dipuji.. tak mati dikeji!! Biarkanlah mereka.. Kita masih punya pemimpin yang mampu menangani masalah ini.. Aku yakin dengan kepimpinan our Prime Minister Dato' Sri Najib.. Beliau pasti tahu apa yang patut beliau lakukan.. dan sudah pasti kesalamatan dan keamanan kita sebagai rakyat Malaysia diutamakan... Am i aite?!

Serah semuanya pada Allah S.W.T... Dengan sekelip mata sahaja DIA boleh menunjukkan kebesaranNYA.. Cuma kita sebagai hambaNYA tidak pernah sedar langsung!!

last but not least.., kita sesama ISLAM..., sibuk2 berbalah sesama sendiri... untuk apa yer?!

Mohon ampun dan maaf sekiranya entry aku kali ini menyinggung mana2 pihak..

Yang baik datangnya dari Allah.. dan yang buruk itu sudah pasti datangnya dari aku sendiri...

Semoga negara kita dilindungi oleh Allah S.W.T. hendaknya.... AMIN.... InsyaAllah...


***the end***

Kalau suka boleh LIKE....

3 orang nak bebel jugak:

Daud Mili said...

mereka dalam kesusahan ....kena la tolong,..tapi, apa yang diorang buat kat kita...mane bleh lupa...!!..salam kenal~

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

tah la...
kecik punya hal nak gaduh...
aku tak paham...
mengapa eh???
slame ini susah same²...
tah...
tak sedar diri...

jai@jezz said...

aku amik x pot jerk dorang tu.. alhamdulillah.. otak rakyat m'sia boleh berpikiran waras.. proud to be malaysian. yeaa...!!