Followers

Tuesday, March 9

friendship and ???

Actually.., aku memang nk luahkn mende nie dari entry yg before this lagi.. tapi., cam tak sampai hati.. Cause aku sendiri tidak pasti siapa yang akan membaca blog aku ini.. Ianya terlalu open untuk sesiapa sahaja... semua orang boleh membacanya tanpa pengetahuan aku pun.. Aku boleh buatkan ianya menjadi private blog.., but.., aku tidak kedekut untuk share masalah-masalah aku dengan semua orang yang tidak begitu mengenali aku..



**********************************************************



Friendship and ??? Aku punya masalah dalam persahabatan.. Aku malas nak cerita.. Tapi.., bila ku pendam.., bila aku mengambil sikap berdiam diri.., perkara itu tidak pernah berubah.. malah ianya menjadi lebih teruk.. ianya ditambah lagi dengan ketidak puas-an ati ramai pihak.. Aku tidak mahu kerana nila setitik rosak susu sebelanga (takde kaitan langsung pun).. Rupanya bukan aku sahaja yang memendam rasa.... Aku seharusnya bersikap professional dan matang dalam menangani isu-isu sebegini.. Aku juga pernah mengalami pengalaman begini.. Aku tidak mahu dituduh sebagai perosak persahabatan orang.. kerna itu bukan Ina Ellyna yang sebenar..



**********************************************************


 
??? apakah itu? Aku sendiri tidak dapat menjelaskan maksud sebenar disebalik ???.. pada asalnya aku tidak mahu mengambil tahu akan itu.. Asalnya.., aku sudah nekad untuk pergi sejauh-jauh yang mungkin dari si kumbang... Tapi.., di saat aku nekad.., dia datang menceritakan masalah yang menimpa dirinya.. Aku tidak tahu kenapa... tekad itu menjadi lemah dengan begitu sahaja.. Aku sendiri tertanya-tanya kenapa aku bersikap sebegitu... Aku tidak pasti kenapa aku begitu lemah menahan diri dari semua itu... sangat benci dengan diri sendiri yang tidak sekuat dulu lagi... Dimanakah kekuatan Ina Ellyna yang dulu? Kenapakah dia begitu lemah dengan si kumbang itu?



**********************************************************


 
Actually aku tertanya-tanya... apakah dia bekata benar... Aku cuma tidak mahu diserang lagi.. Aku tidak mahu emosi ku diganggu oleh anasir-anasir luar... Bukan niat ku untuk m'ganggu ketenteraman mahupun kebahagiaan orang lain... Aku cuma mahu hidup tenang dan happy dengan kehidupan aku sekarang.. Tolong lah jangan serang aku lagi... Bukan salah aku sekiranya hati ini telah dicuri.. Bukan salahnya juga sekiranya hati dia telah dicuri.... (aku bukan pencuri)

p/s:: tetiba teringat lagu wanita - dato' siti nurhaliza... memang kena kowt...

 




***the end***

Kalau suka boleh LIKE....

1 orang nak bebel jugak:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku tak berape paham...
tapi dari entri sebelum nie leh lah ade gambaran sket...
ape yg si kumbang cerita kat ko???
die dah ade gf???
mcm tue ke lebih kurang???

ko wat yg terbaek...
jika ko rase ko bahgia ngan hidup ko skang...
ko just teruskan...
jgn lemah dek kerana seseorg...
kuat kan pendiriran ko tue...