Followers

Friday, March 12

kehidupan


Dalam mengharungi kehidupan yang penuh onak ranjau ini.., sudah pasti kita tidak akan lari dari segala jenis masalah... Aku sentiasa m'ingatkan diri sendiri agar tidak mudah leka dalam mengharungi kehidupan ini.. Tapi.., lumrah aku sebagai manusia / insan yang lemah ini.. Sentiasa lupa.. Sentiasa alpha.. Mungkin aku tidak sedar akan segala gerak geri aku tidak disenangi oleh orang sekeliling.. Aku cuba menjadi diri aku sebenar.. Cuma kekadang aku sangat sedih apabila orang yang hanya mengenali aku seketika cuma sudah menilai aku terlalu jauh... Aku terima itu sebagai satu peringatan buat diriku... Tidak semua orang sempurna.. Semua orang ada sifat2 tertentu.. Cuma antara jelas dan tidak sifat itu ditonjolkan.. Aku tidak mahu memperkatakan tentang apa-apa yang boleh membuat orang terasa..





Aku cuba lari dari semua orang.. Mungkin hidup tanpa kawan lagi mudah dari hidup berkawan.. and munkin itu jalan yang terbaik bagi aku... Tidak perlu aku menjaga hati semua pihak.. dan tidak perlu juga hati aku dijaga... Aku perlu betulkan kembali motif dan target aku yang kini berada di tempat permulaan pelarian.. Aku akan m'harungi kehidupan sebenar setelah aku melangkah keluar dari sini.. Aku perlu sabar dan tabah mengharungi segala-galanya.. Syukur Alhamdulillah kerana Allah menguji aku.. Aku hanya ada setahun sahaja lagi untuk menamatkan latihan aku di sini.. Selepas ini kehidupan sebenar2 aku bakal bermula.. Aku harap segala urusan ku dipermudahkan oleh Allah.. AMIN..

Blog ini sudah lama diwujudkan.. Aku sentiasa m'post entry2 tentang masalah yang aku hadapi dalam menempuh hidup ini.. Kekadang semua ini buat aku sedar siapa diri aku sebenar.. Terima kasih kerana menilai aku begitu.. I will always think positive... Terpulang pada anda2 untuk judge aku seperti mana.. Kerna aku tidak punya hak untuk m'kritik judgement orang towards me.. Aku pasti akan sentiasa m'ingatkan diri ini supaya aku tidak sebegitu rupa..

Aku sudah mula merapatkan diri dengan semua orang di dalam cls.. mungkin juga kerana sejak dua menjak nie.., aku sentiasa bersama jang nara yang terlalu friendly... tanks to those yang sentiasa sapot ak dari belakang.. i luv all of u...!

p/s: apa yang aku merepek ek kat atas nie??



***the end***

Kalau suka boleh LIKE....

4 orang nak bebel jugak: