Followers

Monday, January 31

Belog anda berat??

Huhhhuu... Paling boring sekali bila buka blog tetiba loading gila lembab nak mam! Lately nie aku selalu try kurangkan and buang apa-apa yang tak patut.. Before this belog aku ada lagu.. Tapi.., setelah aku rasa macam semak + loading pun gila lembab.., so aku decide remove je ar... So.., korang pun tak perlu la nak dengar lagi lagu yang sama ulang-ulang kali kan?? Aku pun kekadang bosan dengar lagu yang sama je.. hihi


Kenapa sesetengah belog lambat loading??

First, mungkin entry korang yang punya banyak gamba tue.., size-sizenya terlalu besar.. So.., kalau korang upload pics dalam jumlah yang banyak, so.., pepandai la edit kecilkan size gamba tersebut... 



Second, mungkin terlalu sangat widget kat belog korang... Bila terlalu banyak sangat icon-icon comel kat belog ditambah pulak dengan lagu yang auto loading..., it's take time la bila orang buka belog anda.... So kekadang readers nie bila da time nak loading pun lama.., silap silap dorang terus tekan X je.. Kan da telepas sorang readers...



Dah la.. Malas nak cite pepanjang.. Nak taw cam mana nak kurangkan berat belog anda? Nak tahu berapa berat belog anda?? Sila la klik di SINI



***the end***

Kalau suka boleh LIKE....