Followers

Monday, March 14

Girls Friendship



Perempuan kalau berkawan., tak sah kalau tak pernah gaduh! Tak sah kalau tiada istilah tikam belakang.. Tak sah kalau tak de sesi ngumpat ngumpat.. Tak sah kalau tiada sesi kutuk kutuk... Tipu kalau korang cakap tak pernah! Serius TIPU!!


Perempuan kalau berkawan., mesti melibatkan EMOSI.. "Aku kawan dengan korang., korang kena jaga hati aku.. Aku jaga hati korang.." Lebih kurang cam tue lah.. Pas tue, kalau kawan nie lebih sikit, yang lain mulalah jeles segala bagai.. Means tak boleh nak tengok kawan nie lebih sikit dari dia.. "eh mestilah! Aku kena yang paling hebat! Aku kena yang paling top! Aku kena yang paling famous!" -Okay! Semua benda kau lah yang hebat!!


Perempuan kalau dah kawan rapat rapat sangat, pas tue interest tak sama PASTI akan GADUH! CONFIRM! Perempuan nie kalau gaduh, kalau tak pasal kaum adam, mesti pasal kawan yang nie lebih hebat dari dia.. Kalau tak pun, mesti sebab kawan tue OUTSPOKEN sangat...




Perempuan nie.., hati kami semua fragile.. Seriusly memang mudah rapuh.. Mudah menangis.. Mudah marah.. Mudah jeles.. Mudah dengki.. Mudah benci.. Mudah itu Mudah ini.. Mudah.com... Dah banyak perangai kawan-kawan yang aku jumpa.. Yang boleh aku simpulkan, janganlah mudah rapat dengan orang..


Perempuan kalau nak jadi kawan yang betul betul rapat., tidak boleh duduk satu rumah.. Tidak boleh jumpa hari  hari.. Sebab sebab, nanti tak de rasa rindu langsung.. Pas tue hari hari jumpa da taw da perangai masing masing.. Pas tue manusia nie normal la.. Bukan mudah nak terima buruk baik orang lain... It's take time actually..


Cara kaum adam berkawan sangat sangat berbeza dengan cara kaum hawa berkawan.. Kawan-kawan aku selalu cakap "ina., u kenal tak senah?" "eh kenapa? da tak kawan ek? gaduh?" Soalan normal yang selalu aku dapat dari kaum adam.. "korang nie berkawan mesti nak gaduh.. tak gaduh tak sah kan?" Ohhh wateva...!


Perempuan kalau dah rapat tue., rapat sangat.. Kau dengan aku umpama air dengan tebing.. Tidak boleh dipisahkan.. Apa segala rahsia celah bedah semua cerita.. Tapi once dah gaduh, jangan harap betegur sapa.. 


Okay okay malas nak pot pot pet banyak banyak.. Korang boleh fikir sendiri kan? Sama tak situation kita?? hihi ;)


 


 ***the end***

Click me please ;)

 

Kalau suka boleh LIKE....

3 orang nak bebel jugak: