Followers

Thursday, July 14

Day 5: A picture of someone who inspire you

Ohh.. Muda muda dulu mesti hansome!

Semasa pemerintahan Tun Dr. Mahathir dulu, tiada siapa yang berani bersuara seperti yang berlaku sekarang.. Sebab itu aku salute dengan beliau.. Bagi aku seorang pemimpin perlu ada sikap tegas supaya orang tidak lah dengan senang lenang pijak kepala.. Sikap tegas itu perlu ada supaya rakyat respect dan akur dengan keputusan yang telah dibuat... Ini adalah kerana seorang pemimpin itu tahu apa yang patut + perlu untuk memajukan negara yang diperintah..



Confirm.. Hansome tawww!

Aku rasa semua orang tahu yang beliau adalah seorang Perdana Menteri paling lama memerintah negara Malaysia ini.. Sekarang nie, aku merasakan sangat rindu ketika saat-saat beliau menjadi PM... T__T

Banyak perkara yang telah dilakukan oleh beliau demi memajukan negara Malaysia.. Wawasan 2020 merupakan satu cita-cita beliau untuk menjadikan Malaysia sebuah negara maju setaraf dengan negara-negara yang lain. Dasar Pandang ke Timur juga telah diperkenalkan oleh beliau sendiri demi meningkatkan produktiviti serta menyamai etika professional seperti Jepun dan Korea


Memang sangat banyak dasar-dasar yang telah beliau perkenalkan untuk negara Malaysia ini. Aku merasa sungguh bertuah kerana aku hidup di zaman pemerintahan beliau.. I'm proud to be Malaysian... theeheeeee





p/s: aku tak pandai lah nak menulis... Sekiannnn... T___T


 


***the end***



Kalau suka boleh LIKE....

0 orang nak bebel jugak: