Followers

Thursday, August 18

BLOGLIST:: I'm a Silent Reader.....

Dalam banyak banyak belog, ada beberapa belog yang aku suka gila baca.. Kalau owner belog update je belog dorang, aku mesti baca walaupun kekadang je aku comment.. Walaupun aku tak pernah nak comment mahupun meninggalkan jejak! keh keh keh






Okay.. Aku rasa semua blogger kenal siapa Hanis Zalikha kan? Belog dia serious best.. Dia banyak bagi tips.. Banyak share information.. Dia merupakan salah seorang pelajar UiTM Segamat yang mengambil jurusan Diploma Business Studies.. Tapi, bila tengok belog dia, aku seakan tidak percaya bahawa usia dia awal 20 an... Sungguh matang cara penulisan beliau... SALUTE! Aku tahu belog dia nie dari kawan aku iaitu mamarazi terkenal.. keh keh keh








Owner blog ini adalah seorang jejaka yang pernah belajar di Jepun.. Dia sentiasa menceritakan perihal beliau ketika di Jepun.. Tidak kurang juga dia seorang yang suka mengimbau kembali kenangan era-era 90 an dulu.. Yang aku boleh jamin dia nie sebaya aku.. keh keh keh and tidak lupa juga dia rasa muka dia sekacak aaron aziz dan juga sangat meminati Lisa Surihani... Aku memang tak pernah miss baca blog dia.. Serious best.. Cara penulisan dia buat aku tertarik nak baca dari awal sampai habis cerita walaupun panjang bejela entry dia.. and dia nie suka sangat melukis.. kartun-kartun yang dia lukis kat belog dia tue menjadi ikutan ramai.. Dah jadi trend plak skang.. TAPI yang buat spoil pasal mamat nie ialah dia jarang hapdet blog da skang.. BZ jadi "engineer shell katenyee"







Siapa yang tak kenal dengan Cik Epal nie memang sangat rugi! Kalau blogger tue, blog tue da boleh delete da pun! keh keh keh Cik Epal nie suka share macam-macam.. and cara penulisan dia cukup teratur.. Cukup tersusun.. Kalau aku cikgu penulisan karangan ke hape ke, ops cos aku bagi A+ kan cara penulisan dia.. keh keh keh Kekadang tue aku terfikir.. Mana la dia dapat idea nak cerita panjang-panjang padahal topic nye kecik je.. lagi satu, blog dia banyak gamba! I likeeee! keh keh keh





Blog ini dimiliki oleh seorang pelajar UiTM Machang.. Dia nie, aku rasa satu Malaysia dah kenal dia.. Dia juga boleh dikategorikan sebagai blogger kontroversi jugak nie.. Pelbagai tohmahan yang beliau terima.. Walau apa pun, aku memang salute lah kat dia.. Dia memang sangat kuat menghadapi segala dugaan dan cabaran yang datang.. Eh, blog dia best juga sebab banyak gamba! keh keh keh.. Cara penulisan dia juga boleh tahan.. Aku suka baca.. Biasa lah aku nie boleh jadi SILENT READER je.. keh keh keh








Owner blog nie aku tak berapa nak sure sangat dia belajar kat mana.. Tapi yang aku pasti dia memang seorang student.. keh keh keh.. Aku follow blog dia tak de la lame mana.. Baru-baru jugak.. Best belog dia. TAPI kekadang tue 18 sx tue yang tak boleh blah.. Otak dia dah takde benda nak pikir.. kah kah kah Tapi serious best tuk buat gelak gelak and release tension....






Seperti yang aku nyatakan di atas, aku nie memang silent reader.. Aku follow je.. Nak comment ke.. Nak tinggal jejak ke, aku memang tersangat MALAS! kah kah kah.. Blog mamat nie memang kelakar.. dah namanya pun tubelawak kan.. Dia suka share video-video bongok yang boleh buat korang gelak tanpa henti.. kah kah kah... entry dia tidak kurang hebat jugakk.. Kekadang ada masa-masa dia jadi serious jugak.. Siapa sangka kan?






Tengok header dia je dah buat aku rasa macam woo... Penuh maksud tersirat.. Bagi aku, dia cuba sampaikan "Ini belog aku suka hati aku lah..." kah kah kah... Aku kalau blogwalking blog dia tak pernah miss bagi Si Jongos makan.. kah kah kah.. Aku suka kartun yang dia selalu lukis tue.. Walaupun orang lidi.., mesti akan ada seekor haiwan yang terselit disebalik cerita kartun yang dia sampaikan.. Bila baca blog dia boleh buat aku rasa nak pecah perut.. Aku rasa dia memang sempoi orangnya... #tetibe






First time aku view blog dia, aku dah tegelak tengok header... Spongebob?! OMG! keh keh keh.. Aku suka isi dalam blog dia.. TAPI mungkin dia masih baru dalam dunia blog, aku boleh terima lagi lah.. Kekadang yang buat spoil mood aku bila view blog dia adalah cara penulisan dia yang suka sangat enter enter enter.. Ohhh aku pening nak baca cam tue.. keh keh keh.. Walaupun begitu, aku tetap baca.. Sebab isi best! Boboi gugurl.. kah kah kah memang tak boleh blah!







Nie blog yang paling latest aku follow.. Aku suka baca blog dia sebab dia banyak sangat kasi tips macam mana nak itu macam mana nak ini.. bla bla bla.... Entry dia buat aku nak cari lelaki kulit kerang! keh keh keh 






Baru gila aku follow belog dia nie.. SO, aku tak taw nak comment apa.. Entry dia sempoi je.. Pendek.. Tak panjang berjela-jela.. and selalunya akan buat korang tegelak sendiri.. and kekadang ada gak rasa cam nak sekeh je owner nie.. kah kah kah







Aku sendiri tak tahu kenapa aku suka baca belog mama kembar 3 nie.. Mungkin aku rasa sungguh bertuah nya mama nie sebab dia dapat anak kembar 3 LELAKI semuanya... Telatah anak-anak dia yang sungguh nakal buatkan aku rasa selesa untuk terus membaca dan mengikuti perkembangan tiga budak kembar ini secara senyap... hehee



Actually banyak lagi blog yang aku suka view secara senyap... Tapi cukup lah setakat ini sahaja.. Aku dah mengantuk.. and penat.. and nak tidurrrr okay baiii!






***the end***


 

Kalau suka boleh LIKE....

16 orang nak bebel jugak:

Sue Zaman said...

sue pun suka baca blog cik epal...
jejariruncing baca pun sbb kontroversi... :)
hanis zalikha baru jer follow...

hafizudin said...

kalau ada sejuta perkataan terima kasih dalam wallet gua.
sejuta-sejuta gua bagi lu.
oiseh! =D

Sarah Mohd Saleh said...

alamak*blushingggggggg....oke im speechlesss.ok.malu lg.nyorok blkg pokok betik.btw zillion of thankssssssss ;)

H.J said...

lorh..ada blog ubibadok kat sini..thanks yer ina walaupun supporter liverpool..kah3

Mizz ErMa said...

sama la kite..sy suka baca entry orang tapi kenkadang aje tinggalkan komen..hehe

zulhilmi.tempoyak said...

ble nk jd reader sy ni...hahaha

tp kn...
nk gtau rhsia ni..

tuan blog ni kiut gak kn..
hahaha

fadh leyanie said...

suka blog cik epal yg bersahaja itu..:)

ina said...

@Sue Zaman : dorg memang TOP BLOGGER... hek3

ina said...

@hafizuddin : keh keh keh.. my pleasure... belog ko best.. siyes! keep it up!

@Sarah Mohd Saleh : most welcome! serius bnyk tips dlm ur blog.. best! :)

@H.J : haha welcome.. sori la brader.. liverpool da bngkit skang! hehe

@Mizz ErMa : hehe.. silent reader je.. low profile katekannn.. hehe

@zulhilmi.tempoyak : br jmpe ur belog! hehe before this tak tejmpe.. btw tanx cuz sudi singgah.. will be ur silent reader after this.. keh3

fadh leyanie: kannn? best gila.. idea dia smarttt! no wonder ramai follower.. hehe :)

zulhilmi.tempoyak said...

nk tnya satu lg...camna sy nk ngorat tuan blog ni..??
hahahahaha

ina said...

@zulhilmi.tempoyak : hahahaaa tuan belog masih tehegeh2 blaja.. focus stadi... keh3

zulhilmi.tempoyak said...

hahahaha.....ad harapan lg la mknenye kn...tp kn..ble habes ye..??hahaha

ina said...

@zulhilmi.tempoyak : haha.. suda suda! merepek!

zulhilmi.tempoyak said...

mak sy kt...klu nk ngorat. kne tunjuk kesungguhan sket...hahaha

zulhilmi.tempoyak said...

sy ad komen tak td tah...lupe la..haha

iedchan said...

saya suke bace blogserius..klakar dan berinformasi...cube bace...:)